Prywatne
Stan: Używane
Opis
Do sprzedania posiadam profesjonalny, zawodowy w pięknym rewelacyjnym stanie procesor efektów gitarowy renomowanej firmy TC ELECTRONIC G-MAJOR, którego opis oraz specyfikację zamieszczam poniżej:
G-Major to procesor gitarowy dający dostęp do efektów najwyższej jakości i nie koloryzujący brzmienia gitary. Procesor powstał dzięki ogromnej wiedzy i doświadczeniu inżynierów firmy TC Electronic będącej liderem na rynku urządzeń zajmujących sie przetwarzaniem sygnałów audio. Dzięki temu każdy produkt z logo TC jest unikalny i wart każdej wydanej złotówki. W tym wypadku płaci się za wysokiej jakości pogłosy, rozbudowane algorytmy kompresji i inne klasyczne efekty TC, jak Dynamic Delay czy Chorus, które decydują o wysokiej jakości tego produktu. Dzięki logicznej obsłudze odbywającej się z pomocą intuicyjnego interfejsu użytkownika można w ciągu kilku minut oprogramować dowolny zewnętrzny pedał MIDI, z poziomu którego daje się z powodzeniem sterować wybranymi parametrami procesora. Jakość brzmienia efektów jest gwarantowana przez TC Electronic, przy czym warto poświęcić trochę czasu na opanowanie programowania własnych ustawień, które dadzą pojęcie o ogromie możliwości drzemiących w procesorze G-Major.
Cechy
Użytkownicy, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z multiefektem gitarowym mogą być zaskoczeni ogromem funkcji i wiedzy, jaką muszą sobie przyswoić. Ale bez paniki! Specjalnie przygotowane presety spełnią podstawowe wymagania i pozwolą rozpocząć pracę w ciągu kilku minut. Później przyjdzie czas na zgłębianie możliwości urządzenia i tworzenie własnych, spersonalizowanych ustawień.
Struktura presetu - połączenia
Procesor G-Major pozwala połączyć 6 wewnętrznych bloków efektowych na trzy sposoby:
Szeregowo - wszystkie bloki połączone są jeden za drugim podobnie, jak połączylibyśmy ze sobą kostki gitarowe:
Semi-równolegle - bloki Delay i Reverb połączone są równolegle:
Równolegle - wszystkie bloki z wyjątkiem kompresora i bloku filtracji/modulacji połączone są równolegle:
Wybrany sposób połączenia bloków jest sygnalizowany na wyświetlaczu.
Blokada ustawień
Przekaźniki
Funkcja Preset Boost
Czy kiedykolwiek zdarzyła Ci się sytuacja, w której potrzebowałeś szybkiego zwiększenia poziomu głośności w celu wyeksponowania wypełnienia, frazy lub tematu? Pewnie tak. W przypadku korzystania z kostek gitarowych do takich zadań zaprzęga się pedały Boost. W przypadku sterowania procesorów efektów z pomocą pedałów MIDI zazwyczaj programuje się dwa poziomy głośności i dokładnie taką funkcję oferuje G-Major. Wszystkie presety fabryczne są zapisane z poziomem -6 dB i zachęcamy do tworzenia identycznego ustawienia w przypadku budowania własnych programów. Następnie do pojedynczego przełącznika nożnego przypisujemy funkcję Preset Boost i już można przełączać poziom pomiędzy standardowo zdefiniowanym -6 dB a 0 dB przydatnym w przypadku, gdy potrzebne jest dodatkowe wzmocnienie.
Sterowniki nożne i pedały ekspresji
Gitarzyści to najbardziej wymagająca grupa czynnych muzyków potrzebująca aktywnej kontroli nad brzmieniem i efektami. W związku z tym procesor G-Major został wyposażony w unikalne możliwości, dzięki którym można nie tylko kontrolować wszystkie kluczowe parametry z pomocą sterowników MIDI i pedałów ekspresji, ale również - co nie mniej ważne - w prosty sposób definiować wszystkie ustawienia.
Istnieją dwa podstawowe sposoby kontrolowania brzmienia gitarowego przy pomocy sterownika nożnego:
1. Całkowita zmiana presetu związana z radykalną zmianą brzmienia.
2. Sposób „kostkowy”, w którym wyłącza się tylko pojedyncze efekty.
Praca z procesorem G-Major nie wymaga decyzji, który z tych sposobów jest lepszy. Z pomocą dowolnego pedału MIDI wysyłającego komunikaty Program i Control Change istnieje możliwość pracy w każdym z wyżej wymienionych trybów.
Konfiguracja
G-Major został wyposażony w unikalną funkcję Learn pozwalającą na wykrywanie nadchodzących komunikatów MIDI. Dzięki temu nie trzeba zastanawiać się jakie komunikaty wysyła sterownik MIDI i przystosowywać procesor G-Major do ich odbioru.
Przykład
Sterownik MIDI jest wyposażony w 10 przycisków oraz opcjonalny pedał ekspresji. 5 przycisków wysyła komunikaty Program Change, a 5 Control Change. Przyciskom wysyłającym komunikaty Program Change przyporządkowujemy radykalne zmiany brzmienia, np. 1 - brzmienie Clean, 2 - Crunch, 3 - Overdrive, natomiast dwóm pozostałym brzmienia specjalne. Każde brzmienie może zostać okraszone prostym zestawem efektów.
EFEKTY
Bramka szumów
Bramkę szumów wykorzystuje się do wyciszania szumów, przydźwięku lub szumów tła podczas przerw w grze. W przypadku wykorzystywania bramek szumów wykonanych w postaci kostek gitarowych zazwyczaj trzeba wypracować odpowiedni kompromis w jej ustawieniach godzący dużą dynamikę występującą podczas grania na ustawieniu Clean z koniecznością usuwania szumów i przydźwięku podczas grania na ustawieniach Distortion. G-Major rozwiązuje ten problem, ponieważ ustawienia bramki są zapisywane w presecie, zatem można je zdefiniować indywidualnie dla każdego brzmienia.
Korektor
W procesorze G-Major zaimplementowano 3-pasmowy korektor parametryczny, który można wykorzystywać do:
- dopasowania charakterystyki brzmienia gitary do brzmienia całego zespołu
- wprowadzania radykalnych zmian brzmienia
- dodawania charakterystycznej ostrości w celu uzyskania specyficznego brzmienia.
Kompresor
Dzięki pełnemu zestawowi standardowych parametrów kompresji, jak: Threshold, Ratio, Attack i Release, kompresor powinien pokryć szeroki wachlarz zastosowań, od subtelnej kompresji mającej na celu wyrównanie poziomów po mocną kompresję pozwalającą wyróżnić i wzmocnić brzmienie gitary.
Chorus - Flanger
Ponad 25 lat temu firma TC Electronic wprowadziła do sprzedaży słynny pedał SCF (Stereo Chorus Flanger). Doświadczenia firmy na tym polu są bezdyskusyjne i użytkownicy mogą czerpać z nich również dzięki algorytmom zastosowanym w procesorze G-Major. W trybie Classic użytkownik uzyskuje dostęp do wysokiej jakości efektów Chorus/Flanger i głównych parametrów tych efektów, natomiast w trybie Advanced pojawiają się dodatkowe, unikalne funkcje: Phase Reverse i Golden Ratio.
Vibrato
Efekt wibrato moduluje wysokość dźwięku sygnałów wejściowych, czego rezultatem jest brzmienie zbliżone do uzyskiwanego techniką wibrato stosowaną przez wokalistów. W przeciwieństwie do efektu Chorus, w tym wypadku sygnał czysty nie jest miksowany z sygnałem przetworzonym.
Filtr rezonansowy
Filtr rezonansowy zastosowany w procesorze G-Major to filtr górnozaporowy o regulowanej dobroci (Q). Zwiększając dobroć (rezonans) charakterystyka filtracji w okolicy częstotliwości odcięcia zwęża sie i staje się bardziej stroma. To zjawisko leży u podstaw charakterystycznego brzmienia filtrów rezonansowych.
Phaser
Zaaplikowano tu dwa efektywne i dobrze brzmiące typy efektu Phaser: Vintage i Smooth. Vintage Phaser pod względem brzmienia nawiązuje do typowych kostek efektowych. Do pracy zaprzężono tu 4 filtry wszechprzepustowe, które tworzą charakterystykę podobną w kształcie do grzebienia. Miksując sygnał suchy z sygnałem przetworzonym otrzymujemy charakterystyczne dla tego efektu brzmienie. Smooth Phaser to efekt bardziej subtelny, który sprawdzi sie w sytuacjach, w których zbyt duża ilość efektu jest niepożądana. Oparto go na dwunastu filtrach wszechprzepustowych, które zapewniają zdecydowanie łagodniejsze brzmienie.
Tremolo
Efekt Tremolo moduluje poziom głośności pod dyktando generatora wolnozmiennego (LFO). Proceso G-Major pozwala uzyskiwać szeroki wachlarz efektów tego typu, od miękkiego i delikatnego po mocne i agresywne.
Panner
Panner to efekt sterujący położeniem sygnału w panoramie stereo od kanału lewego do prawego.
Delay
Użytkownik procesora G-Major ma dostęp do następujących efektów z grupy Delay:
PingPong .
Dynamic Delay - efekt Dynamic Delay pierwszy raz pojawił się w znanym procesorze TC 2290.
Dual
Pitch Detune
Efekt Detune
Whammy
Pitch Shifter
Pogłos
TC Electronic - firma znana i ceniona za wysokiej jakości pogłosy - zaimplementowała w procesorze G-Major pogłosy wymagające tylko kilka słów opisu. Zapisano tu najczęściej wykorzystywane i pożądane przez gitarzystów typy pogłosu wyposażone w najważniejsze parametry, których regulacja pokryje większość potrzeb. Znajdziemy tu następujące typy:
Spring - klasyczny pogłos sprężynowy stosowany we wzmacniaczach combo
Hall - szeroki pogłos przydatny w popisach solowych
Room - symulacja pokoju z małymi czasami wybrzmiewania
Plate - klasyczny, ziarnisty pogłos.
Urządzenie jest w bardzo dobrym znakomitym stanie technicznym, jak i wizualnym. 100% sprawne. Używane oraz cenione przez zawodowców na całym świecie. Idealny na estradę, jak również do studia, a także domowego użytku. Zainteresowanych zapraszam najlepiej osobiście w celu obejrzenia oraz przetestowania lub też mogę wysłać kurierem. Gorąco polecam.
Na pytania odpowiadam telefonicznie lub mailowo
G-Major to procesor gitarowy dający dostęp do efektów najwyższej jakości i nie koloryzujący brzmienia gitary. Procesor powstał dzięki ogromnej wiedzy i doświadczeniu inżynierów firmy TC Electronic będącej liderem na rynku urządzeń zajmujących sie przetwarzaniem sygnałów audio. Dzięki temu każdy produkt z logo TC jest unikalny i wart każdej wydanej złotówki. W tym wypadku płaci się za wysokiej jakości pogłosy, rozbudowane algorytmy kompresji i inne klasyczne efekty TC, jak Dynamic Delay czy Chorus, które decydują o wysokiej jakości tego produktu. Dzięki logicznej obsłudze odbywającej się z pomocą intuicyjnego interfejsu użytkownika można w ciągu kilku minut oprogramować dowolny zewnętrzny pedał MIDI, z poziomu którego daje się z powodzeniem sterować wybranymi parametrami procesora. Jakość brzmienia efektów jest gwarantowana przez TC Electronic, przy czym warto poświęcić trochę czasu na opanowanie programowania własnych ustawień, które dadzą pojęcie o ogromie możliwości drzemiących w procesorze G-Major.
Cechy
Użytkownicy, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z multiefektem gitarowym mogą być zaskoczeni ogromem funkcji i wiedzy, jaką muszą sobie przyswoić. Ale bez paniki! Specjalnie przygotowane presety spełnią podstawowe wymagania i pozwolą rozpocząć pracę w ciągu kilku minut. Później przyjdzie czas na zgłębianie możliwości urządzenia i tworzenie własnych, spersonalizowanych ustawień.
Struktura presetu - połączenia
Procesor G-Major pozwala połączyć 6 wewnętrznych bloków efektowych na trzy sposoby:
Szeregowo - wszystkie bloki połączone są jeden za drugim podobnie, jak połączylibyśmy ze sobą kostki gitarowe:
Semi-równolegle - bloki Delay i Reverb połączone są równolegle:
Równolegle - wszystkie bloki z wyjątkiem kompresora i bloku filtracji/modulacji połączone są równolegle:
Wybrany sposób połączenia bloków jest sygnalizowany na wyświetlaczu.
Blokada ustawień
Przekaźniki
Funkcja Preset Boost
Czy kiedykolwiek zdarzyła Ci się sytuacja, w której potrzebowałeś szybkiego zwiększenia poziomu głośności w celu wyeksponowania wypełnienia, frazy lub tematu? Pewnie tak. W przypadku korzystania z kostek gitarowych do takich zadań zaprzęga się pedały Boost. W przypadku sterowania procesorów efektów z pomocą pedałów MIDI zazwyczaj programuje się dwa poziomy głośności i dokładnie taką funkcję oferuje G-Major. Wszystkie presety fabryczne są zapisane z poziomem -6 dB i zachęcamy do tworzenia identycznego ustawienia w przypadku budowania własnych programów. Następnie do pojedynczego przełącznika nożnego przypisujemy funkcję Preset Boost i już można przełączać poziom pomiędzy standardowo zdefiniowanym -6 dB a 0 dB przydatnym w przypadku, gdy potrzebne jest dodatkowe wzmocnienie.
Sterowniki nożne i pedały ekspresji
Gitarzyści to najbardziej wymagająca grupa czynnych muzyków potrzebująca aktywnej kontroli nad brzmieniem i efektami. W związku z tym procesor G-Major został wyposażony w unikalne możliwości, dzięki którym można nie tylko kontrolować wszystkie kluczowe parametry z pomocą sterowników MIDI i pedałów ekspresji, ale również - co nie mniej ważne - w prosty sposób definiować wszystkie ustawienia.
Istnieją dwa podstawowe sposoby kontrolowania brzmienia gitarowego przy pomocy sterownika nożnego:
1. Całkowita zmiana presetu związana z radykalną zmianą brzmienia.
2. Sposób „kostkowy”, w którym wyłącza się tylko pojedyncze efekty.
Praca z procesorem G-Major nie wymaga decyzji, który z tych sposobów jest lepszy. Z pomocą dowolnego pedału MIDI wysyłającego komunikaty Program i Control Change istnieje możliwość pracy w każdym z wyżej wymienionych trybów.
Konfiguracja
G-Major został wyposażony w unikalną funkcję Learn pozwalającą na wykrywanie nadchodzących komunikatów MIDI. Dzięki temu nie trzeba zastanawiać się jakie komunikaty wysyła sterownik MIDI i przystosowywać procesor G-Major do ich odbioru.
Przykład
Sterownik MIDI jest wyposażony w 10 przycisków oraz opcjonalny pedał ekspresji. 5 przycisków wysyła komunikaty Program Change, a 5 Control Change. Przyciskom wysyłającym komunikaty Program Change przyporządkowujemy radykalne zmiany brzmienia, np. 1 - brzmienie Clean, 2 - Crunch, 3 - Overdrive, natomiast dwóm pozostałym brzmienia specjalne. Każde brzmienie może zostać okraszone prostym zestawem efektów.
EFEKTY
Bramka szumów
Bramkę szumów wykorzystuje się do wyciszania szumów, przydźwięku lub szumów tła podczas przerw w grze. W przypadku wykorzystywania bramek szumów wykonanych w postaci kostek gitarowych zazwyczaj trzeba wypracować odpowiedni kompromis w jej ustawieniach godzący dużą dynamikę występującą podczas grania na ustawieniu Clean z koniecznością usuwania szumów i przydźwięku podczas grania na ustawieniach Distortion. G-Major rozwiązuje ten problem, ponieważ ustawienia bramki są zapisywane w presecie, zatem można je zdefiniować indywidualnie dla każdego brzmienia.
Korektor
W procesorze G-Major zaimplementowano 3-pasmowy korektor parametryczny, który można wykorzystywać do:
- dopasowania charakterystyki brzmienia gitary do brzmienia całego zespołu
- wprowadzania radykalnych zmian brzmienia
- dodawania charakterystycznej ostrości w celu uzyskania specyficznego brzmienia.
Kompresor
Dzięki pełnemu zestawowi standardowych parametrów kompresji, jak: Threshold, Ratio, Attack i Release, kompresor powinien pokryć szeroki wachlarz zastosowań, od subtelnej kompresji mającej na celu wyrównanie poziomów po mocną kompresję pozwalającą wyróżnić i wzmocnić brzmienie gitary.
Chorus - Flanger
Ponad 25 lat temu firma TC Electronic wprowadziła do sprzedaży słynny pedał SCF (Stereo Chorus Flanger). Doświadczenia firmy na tym polu są bezdyskusyjne i użytkownicy mogą czerpać z nich również dzięki algorytmom zastosowanym w procesorze G-Major. W trybie Classic użytkownik uzyskuje dostęp do wysokiej jakości efektów Chorus/Flanger i głównych parametrów tych efektów, natomiast w trybie Advanced pojawiają się dodatkowe, unikalne funkcje: Phase Reverse i Golden Ratio.
Vibrato
Efekt wibrato moduluje wysokość dźwięku sygnałów wejściowych, czego rezultatem jest brzmienie zbliżone do uzyskiwanego techniką wibrato stosowaną przez wokalistów. W przeciwieństwie do efektu Chorus, w tym wypadku sygnał czysty nie jest miksowany z sygnałem przetworzonym.
Filtr rezonansowy
Filtr rezonansowy zastosowany w procesorze G-Major to filtr górnozaporowy o regulowanej dobroci (Q). Zwiększając dobroć (rezonans) charakterystyka filtracji w okolicy częstotliwości odcięcia zwęża sie i staje się bardziej stroma. To zjawisko leży u podstaw charakterystycznego brzmienia filtrów rezonansowych.
Phaser
Zaaplikowano tu dwa efektywne i dobrze brzmiące typy efektu Phaser: Vintage i Smooth. Vintage Phaser pod względem brzmienia nawiązuje do typowych kostek efektowych. Do pracy zaprzężono tu 4 filtry wszechprzepustowe, które tworzą charakterystykę podobną w kształcie do grzebienia. Miksując sygnał suchy z sygnałem przetworzonym otrzymujemy charakterystyczne dla tego efektu brzmienie. Smooth Phaser to efekt bardziej subtelny, który sprawdzi sie w sytuacjach, w których zbyt duża ilość efektu jest niepożądana. Oparto go na dwunastu filtrach wszechprzepustowych, które zapewniają zdecydowanie łagodniejsze brzmienie.
Tremolo
Efekt Tremolo moduluje poziom głośności pod dyktando generatora wolnozmiennego (LFO). Proceso G-Major pozwala uzyskiwać szeroki wachlarz efektów tego typu, od miękkiego i delikatnego po mocne i agresywne.
Panner
Panner to efekt sterujący położeniem sygnału w panoramie stereo od kanału lewego do prawego.
Delay
Użytkownik procesora G-Major ma dostęp do następujących efektów z grupy Delay:
PingPong .
Dynamic Delay - efekt Dynamic Delay pierwszy raz pojawił się w znanym procesorze TC 2290.
Dual
Pitch Detune
Efekt Detune
Whammy
Pitch Shifter
Pogłos
TC Electronic - firma znana i ceniona za wysokiej jakości pogłosy - zaimplementowała w procesorze G-Major pogłosy wymagające tylko kilka słów opisu. Zapisano tu najczęściej wykorzystywane i pożądane przez gitarzystów typy pogłosu wyposażone w najważniejsze parametry, których regulacja pokryje większość potrzeb. Znajdziemy tu następujące typy:
Spring - klasyczny pogłos sprężynowy stosowany we wzmacniaczach combo
Hall - szeroki pogłos przydatny w popisach solowych
Room - symulacja pokoju z małymi czasami wybrzmiewania
Plate - klasyczny, ziarnisty pogłos.
Urządzenie jest w bardzo dobrym znakomitym stanie technicznym, jak i wizualnym. 100% sprawne. Używane oraz cenione przez zawodowców na całym świecie. Idealny na estradę, jak również do studia, a także domowego użytku. Zainteresowanych zapraszam najlepiej osobiście w celu obejrzenia oraz przetestowania lub też mogę wysłać kurierem. Gorąco polecam.
Na pytania odpowiadam telefonicznie lub mailowo
ID: 916965896
xxx xxx xxx
Dodane 08 maja 2024
Zawodowy Procesor Efektów Wokalno Gitarowy TC ELECTRONIC G-MAJOR.Tanio
829 zł
Użytkownik
Lokalizacja