Prywatne
Numer VIN: VSSZZZ5PZ8R077112
Model: Altea
Poj. silnika: 1 900 cm³
Rok produkcji: 2008
Moc silnika: 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ nadwozia: Hatchback
Przebieg: 299 000 km
Kolor: Czarny
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Manualna
Kraj pochodzenia: Polska
Kierownica: po lewej
Napęd: Na przednie koła
Opis
Seat Altea 1.9TDI z polskiego salonu. Jestem drugim właścicielem, pierwszym był mój tata. W zasadzie znam pełną historię samochodu.
Samochód wyprodukowany w 2008 roku, zarejestrowany po raz pierwszy około maja 2009 roku.
Kolor to czarna perła (LC9Z).
Samochód odkupiłem ok. 2015 roku z przebiegiem około 98 tys. km. Aktualnie to jeden z dwóch samochodów jakie posiadam i jednego muszę się pozbyć. Od czasu do czasu nim jeżdżę na dosyć krótkich odcinkach (do 100 km tygodniowo), więc przebieg jest orientacyjny.
Samochód w dobrym stanie technicznym. Badanie techniczne wykonano 18 maja 2024 roku z wynikiem pozytywnym. Brak uwag, zawieszenie pozbawione luzów, hamulce i amortyzatory sprawne. Badanie techniczne ważne do 18 maja 2025 r. Zalecenie to polerowanie przednich lamp z uwagi na ich lekkie zmatowienie.
Ubezpieczenie OC ważne do połowy lutego 2025 roku.
Warto wiedzieć, że:
1. brak dpf (fabrycznie),
2. przy przebiegu ok. 135 tys. wymieniałem sprzęgło i koło dwumasowe,
3. przy przebiegu ok. 185 tys. wymieniałem profilaktycznie panewki korbowodowe, ponieważ producent w wielu egzemplarzach montował wadliwe,
4. przy przebiegu ok. 190 tys. była regenerowana turbina, nie jestem za bardzo zadowolony ze zregenerowanej turbiny (Dakro w Lublinie), mimo to na hamowni test silnika wykazał, że silnik ma ok. 120 koni, mimo że nie był chipowany,
5. olej był wymieniany średnio co maksymalnie 15 tys. km i nie rzadziej niż raz w roku, ostatni raz na jesieni 2023 rok. przy przebiegu ok. 290 tys.,
6. silnik "spożywa" do 1 l oleju na 15 tys., aktualnie od wymiany oleju 5W30 (ponad 8 tys. przebiegu) olej nie był dolewany, poziom mieści się w granicach normy,
7. rozrząd był wymieniony przy przebiegu około 230 tys.,
7. wygląda na to, że egr nie jest szczelny,
8. w grudniu 2023 roku miałem kolizje drogową czego skutkiem była wymiana tylnego zderzaka,
9. zostało zdemontowane wygłuszenie maski silnika, ponieważ "zadomowił się" w niej gryzoń ;) i je podziurawił,
10. kilka lat temu wymieniałem przednią szybę, bo była pęknięta od uderzenia kamieniem na S17 na wysokości Świdnika (mam zdjęcia do wglądu),
11. przednia maska była malowana 3-4 lata temu z powodu uszkodzeń lakieru od kamyków,
12. w tym roku przy okazji wymiany zderzaka tylnego wymieniony został lewy przedni błotnik, ponieważ stary błotnik nie nadawał się do naprawy (rdza),
13. komplet opon zimowych, 2 dodatkowe koła z oponami letnimi i 2 opony luzem, aktualnie z przodu opony zimowe, z tyłu letnie, reasumując są dwa komplety opon, jednakże zimowe nadają się na kolejny sezon, stan letnich do sprawdzenia, wszystkie 16 cali.
14. klimatyzacja dwustrefowa,
15. przednie szyby są elektryczne, tylne podnoszone na korbkę ;).
16. posiadam 2 kluczyki, tylko 1 kluczyk jest z pilotem,
17. airbag - w sumie nie wiem ile, min. 4 - wiem że są z przodu i z boku na słupkach,
18. posiadam książkę serwisową. W Lublinie od wielu lat jest brak ASO Seata, więc w ostatnim czasie serwisowany był poza ASO,
19. w lutym wymieniłem przednie klocki hamulcowe, tylne klocki hamulcowe w tym roku do wymiany. Tarcze wymieniane były: przód 2 lata temu, tył rok temu,
20. rok temu wymieniane były przednie amortyzatory i sprężyny,
21. z racji że to diesel to nie polecam jeśli samochód miałby być przeznaczony do jazdy na krótkich odcinkach.
Samochód wyprodukowany w 2008 roku, zarejestrowany po raz pierwszy około maja 2009 roku.
Kolor to czarna perła (LC9Z).
Samochód odkupiłem ok. 2015 roku z przebiegiem około 98 tys. km. Aktualnie to jeden z dwóch samochodów jakie posiadam i jednego muszę się pozbyć. Od czasu do czasu nim jeżdżę na dosyć krótkich odcinkach (do 100 km tygodniowo), więc przebieg jest orientacyjny.
Samochód w dobrym stanie technicznym. Badanie techniczne wykonano 18 maja 2024 roku z wynikiem pozytywnym. Brak uwag, zawieszenie pozbawione luzów, hamulce i amortyzatory sprawne. Badanie techniczne ważne do 18 maja 2025 r. Zalecenie to polerowanie przednich lamp z uwagi na ich lekkie zmatowienie.
Ubezpieczenie OC ważne do połowy lutego 2025 roku.
Warto wiedzieć, że:
1. brak dpf (fabrycznie),
2. przy przebiegu ok. 135 tys. wymieniałem sprzęgło i koło dwumasowe,
3. przy przebiegu ok. 185 tys. wymieniałem profilaktycznie panewki korbowodowe, ponieważ producent w wielu egzemplarzach montował wadliwe,
4. przy przebiegu ok. 190 tys. była regenerowana turbina, nie jestem za bardzo zadowolony ze zregenerowanej turbiny (Dakro w Lublinie), mimo to na hamowni test silnika wykazał, że silnik ma ok. 120 koni, mimo że nie był chipowany,
5. olej był wymieniany średnio co maksymalnie 15 tys. km i nie rzadziej niż raz w roku, ostatni raz na jesieni 2023 rok. przy przebiegu ok. 290 tys.,
6. silnik "spożywa" do 1 l oleju na 15 tys., aktualnie od wymiany oleju 5W30 (ponad 8 tys. przebiegu) olej nie był dolewany, poziom mieści się w granicach normy,
7. rozrząd był wymieniony przy przebiegu około 230 tys.,
7. wygląda na to, że egr nie jest szczelny,
8. w grudniu 2023 roku miałem kolizje drogową czego skutkiem była wymiana tylnego zderzaka,
9. zostało zdemontowane wygłuszenie maski silnika, ponieważ "zadomowił się" w niej gryzoń ;) i je podziurawił,
10. kilka lat temu wymieniałem przednią szybę, bo była pęknięta od uderzenia kamieniem na S17 na wysokości Świdnika (mam zdjęcia do wglądu),
11. przednia maska była malowana 3-4 lata temu z powodu uszkodzeń lakieru od kamyków,
12. w tym roku przy okazji wymiany zderzaka tylnego wymieniony został lewy przedni błotnik, ponieważ stary błotnik nie nadawał się do naprawy (rdza),
13. komplet opon zimowych, 2 dodatkowe koła z oponami letnimi i 2 opony luzem, aktualnie z przodu opony zimowe, z tyłu letnie, reasumując są dwa komplety opon, jednakże zimowe nadają się na kolejny sezon, stan letnich do sprawdzenia, wszystkie 16 cali.
14. klimatyzacja dwustrefowa,
15. przednie szyby są elektryczne, tylne podnoszone na korbkę ;).
16. posiadam 2 kluczyki, tylko 1 kluczyk jest z pilotem,
17. airbag - w sumie nie wiem ile, min. 4 - wiem że są z przodu i z boku na słupkach,
18. posiadam książkę serwisową. W Lublinie od wielu lat jest brak ASO Seata, więc w ostatnim czasie serwisowany był poza ASO,
19. w lutym wymieniłem przednie klocki hamulcowe, tylne klocki hamulcowe w tym roku do wymiany. Tarcze wymieniane były: przód 2 lata temu, tył rok temu,
20. rok temu wymieniane były przednie amortyzatory i sprężyny,
21. z racji że to diesel to nie polecam jeśli samochód miałby być przeznaczony do jazdy na krótkich odcinkach.
ID: 915059685
xxx xxx xxx
Dodane 28 kwietnia 2024
Seat Altea 1.9TDI 2008/2009
12 000 zł
do negocjacji
Użytkownik
Lokalizacja