Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Muzyka i Edukacja
  3. Instrumenty
  4. Gitary
  5. Wzmacniacze gitarowe i basowe
  6. Wzmacniacze gitarowe i basowe - Łódzkie
  7. Wzmacniacze gitarowe i basowe - Skierniewice
ROLAND RE-301 CHorus Echo
ROLAND RE-301 CHorus Echo
ROLAND RE-301 CHorus Echo
ROLAND RE-301 CHorus Echo
ROLAND RE-301 CHorus Echo
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Używane

Opis

Specyfikacja produktu
Marka Rolanda
Model RE-301 Echo chóru
Rok
Lata 70
Wykonane w Japonia
Kategorie
Pedały opóźniająceRoland RE-301 Chorus Echo to kultowy efekt opóźnienia taśmy i efektu chorus. Był on częścią popularnej wówczas serii Space Echo firmy Roland i często był uważany za równie pożądany jak jednostka RE-501.

Lata produkcji : 1977 - ok. 1985

Jeśli znasz już Roland RE-301, prawdopodobnie nie jest to nic nowego. Model 301 jest królową oryginalnych opóźnień taśmowych firmy Roland i zawiera pogłos sprężynowy oraz elektroniczny chorus. W porównaniu do modeli 101 i 201 dodano także głowicę odtwarzającą umieszczoną przed głowicą kasującą, zapewniającą funkcję „dźwięk na dźwięku”, przy czym taśma przebiega nieco szerszą ścieżkę wokół głowic. W przeciwieństwie do jednostek serii 100 i 200, 301 wykorzystuje również kilka układów scalonych w obwodach jako wzmacniacze, zegary, źródła LFO i elementy sterujące silnikiem, a także dyskretne komponenty i wzmacniacze. Późniejszy 501/555 reprezentował ulepszoną wersję funkcji 301 z bardziej zaawansowaną elektroniczną kontrolą szumów, raczej innym układem głowicy i większą liczbą komponentów montowanych w obwodach drukowanych dla łatwiejszej produkcji. Podobnie jak model 201, model 301 posiada sprężynowy zbiornik pogłosu, ale domyślnie jest on dostępny w każdym trybie odtwarzania z głowicą magnetofonową. Pogłosy stosowane w Rolandach są nieco osobliwe i niezbyt czyste brzmią przy wyższych poziomach głośności. Są również bardzo wrażliwe na szczelność i uziemienie połączeń elektrycznych, a nawet na prawidłowe dokręcenie śrub montażowych w pudełku. Echofix oferuje zamiennik typu drop-in. 301 ma również stały, elektroniczny refren. To prawdopodobnie ten sam egzemplarz, co DC-50, choć wydaje mi się, że może brzmi trochę lepiej, z przyjemnym klimatem lat 80-tych. Posiada włącznik/wyłącznik oraz osobną regulację intensywności, która jest jego jedyną regulacją. Funkcja „dźwięk na dźwięku” w amplitunerze 301 umożliwia odtwarzanie przychodzących dźwięków pozostawionych na dużej pętli taśmy przed ich skasowaniem, podobnie jak w przypadku prymitywnego pętli. Nie znalazłem jeszcze żadnego rzeczywistego zastosowania tego efektu i raczej trudno jest określić czas. Model 301 posiada trzy wejścia 1/4 cala, z których każde może być oddzielnie regulowane pod kątem głośności i ustawione na -20, -35 lub -50 dB dla wejść mikrofonowych, instrumentalnych lub źródłowych. Sygnał suchy można również wyłączyć, aby że słychać tylko opóźniony dźwięk taśmy i efekty. Dostępne są dwa wyjścia 1/4”. Gdy używane są oba wyjścia, tylko sygnał bezpośredni z pogłosem i chorusem zostanie wysłany do kanału „A”, a chorus i wszelkie echa lub efekty dźwiękowe zostaną przesłane do kanału „B”. Może to stworzyć ciekawy efekt stereofoniczny przy użyciu dwóch wzmacniaczy. Można także wyłączyć efekt opóźnienia taśmy i grać na instrumencie bez efektów poprzez wzmacniacz 301 (nie „true bypass”), o ile urządzenie jest zasilane. Jednakże taśma będzie nadal działać, dlatego popularnym modyfikacją jest wyłącznik odcinający elektromagnes rolki dociskowej. W rzeczywistości istnieją dwie wersje konstrukcyjne modelu 301, z pewnymi niewielkimi, ale znaczącymi różnicami między nimi. Pierwsza wersja ma numery seryjne do 764799, druga seria zaczyna się od 764800. Główna różnica polega na układzie płytki drukowanej, chociaż wprowadzono kilka zmian elektronicznych.Jeden układ scalony został wymieniony w związku z wycofaniem oryginału z produkcji (EQ Control), a niektóre elementy zostały dodane do obwodu dźwięk na dźwięku. We wcześniejszych numerach seryjnych w schowku na przewód ukryty jest również pojemnik, który można dostosować do bramkowania szumów. Blokuje to syczenie taśmy lub elektroniki, gdy nie dochodzi sygnał. W późniejszych modelach funkcja ta jest ustalona elektronicznie za pomocą wewnętrznego rezystora. Ponadto według Echofix firma Roland czasami stosowała uszczelniony silnik Matsushita, którego nie można otworzyć w celu wymiany łożyska, być może w niektórych późniejszych modelach. Można je rozpoznać po wgłębieniu w górnej części wału silnika. Rzeczy, na które należy zwrócić uwagę: Ogólnie rzecz biorąc, jeśli poważnie myślisz o opóźnieniu taśmy, ostrzegaj, że są one wybredne, nie lubią siedzieć bezczynnie i wymagają konserwacji podczas użytkowania. Echofix jest dobrym źródłem części zamiennych i informacji do konserwacji firmy Roland, jednak praca przy nich nadal wymaga niewielkiej wygody w pobliżu maszyn. Nie zaszkodzi też trochę elektroniki, a są to urządzenia pod wysokim napięciem, które zabiją ciebie (lub siebie), jeśli wepchniesz śrubokręt lub palec w niewłaściwe miejsce, gdy są podłączone. Jednak z mojego doświadczenia wynika, że ​​90% problemów w Space Echoes wynika z luźnych złączy... które mogą dosłownie wibrować podczas głośnego koncertu. Problemy z hałasem uziemienia są prawie zawsze problemem z połączeniem. Słabe echa wydają się być cechą nowszych taśm zastępczych. Jednakże wewnętrzna regulacja siły echa i poziomu sprzężenia zwrotnego jest dość łatwa. Taśmy i filce wystarczą na kilkaset godzin (chociaż stara taśma może brzmieć całkiem nieźle), a oryginalne rolki dociskowe prawdopodobnie należy wymienić. Silniki pracujące nierówno mogą wymagać nowych łożysk lub nowych tranzystorów Halla (dostępnych w firmie Echofix). Przygotuj się na to, że potrzeba trochę czasu, aby uzyskać taki dźwięk, jaki chcesz. Na marginesie, ponieważ często podróżuję do Japonii, napotkałem tam kilka fajnych opóźnień taśm Rolanda. Ale wilgotne środowisko słonej wody może być dla nich trudne. Jeśli więc rozważasz jednostkę japońską, sprawdź ją dokładnie pod kątem korozji. Modele sprzedawane w różnych krajach były również wyposażone w nieregulowane transformatory dostosowane do napięcia, więc modele zagraniczne prawdopodobnie będą wymagały albo adaptera, albo wymiany transformatora mocy. (Japonia działa na napięciu 100 woltów.) Jeśli interesuje Cię tylko dźwięk opóźnienia taśmy Rolanda i nic więcej, modele RE-150, a następnie RE-101 są najprostszymi i najłatwiejszymi w utrzymaniu urządzeniami z wczesnych modeli Rolanda. Znana mi japońska muzykka, której charakterystyczne brzmienie polega na opóźnieniu taśmy Rolanda, zawsze podróżuje z co najmniej dwoma RE-150 (oraz Bossem RE-20, gdy obaj decydują się odejść). To powiedziawszy, duży i stosunkowo skomplikowany RE-301 może lepiej nadawać się do zastosowań studyjnych niż do występów na żywo.Jeśli interesują Cię anachronizmy, takie jak głupie wzmacniacze lampowe o dużej mocy lub oryginalne dźwięki Univibe, nie ma nic lepszego niż wczesne opóźnienie taśmy. Ciemny, przesycony dźwięk i coraz bardziej zniekształcone pogłosy są dość trudne do odtworzenia cyfrowo. Maszyny potrafią też działać trochę nieprzewidywalnie, czasami robią dziwne rzeczy, jak nagłe trzepotanie lub pogłos w muzyce. Ale to część tego, co sprawia, że ​​brzmią tak fajnie w stylu low-fi. Próbowałem wielu alternatyw dla pedałów. I szczerze mówiąc, są takie, które naprawdę mi się podobają. Ale dla mnie sprzęt taśmowy nadal uzasadnia przestrzeń (i czas), jaką zajmuje.

Stan bardzo dobry . Do dziś używają tego sprzętu takie kapele jak Red Hot Chili Peppers . Zapraszam do kontaktu 51*******49.
ID: 912507505

Skontaktuj się

Facebook connected icon

Marcin

Na OLX od wrzesień 2011

Ostatnio online w dniu 23 marca 2024

xxx xxx xxx

Dodane 21 maja 2024

ROLAND RE-301 CHorus Echo

10 000 zł

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon