Prywatne
Model: Pozostałe Dacia
Poj. silnika: 1 289 cm³
Rok produkcji: 1985
Moc silnika: 54 KM
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Sedan
Przebieg: 88 100 km
Kolor: Niebieski
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Manualna
Kraj pochodzenia: Polska
Kierownica: po lewej
Napęd: Na przednie koła
Opis
Dacia 1310, pierwsza rejestracja 1986 rok. Auto kupione w 2021 od pierwszego właściciela, starszego pana.
Model drugiej generacji z plastikowym frontem i okrągłymi światłami. Wersja podstawowa, ze stalowymi felgami, kołpakami i wiatrakiem chłodnicy na kole pasowym. Chłodnica dostosowana do założenia wentylatora elektrycznego chłodnicy. Auto w czasach swojej świetności zostało przemalowane na niebiesko, tak by pasowało do niebieskiego poszycia foteli. Wraz z zamontowanymi zegarami tego typu oraz kierownicą na wzór Renault 12 TS wygląda naprawdę ciekawie.
W 2021 wymieniono sprzęgło, cewkę zapłonową, aparat z kopułką, świece, przewody WN oraz pompę paliwa. Auto jeździ na oponach letnich rocznik 2021.
W marcu 2024 wymieniono olej, filtr oleju i paliwa wraz z przewodami, pasek klinowy. Przegląd do sierpnia, ubezpieczenie do czerwca. Pojazd odpala bez problemu, nie gaśnie na ssaniu jak i bez niego. Skrzynia biegów działa wręcz wzorowo. Przy całej reszcie, pozwolę przywołać słynne "skręca, jeździ, hamuje".
Tyle tytułem wstępu. Dacii z czasów Ceausescu nie ma już za dużo w Polsce, większość z nich uległa biodegradacji i skończyła na złomie. Ta jakimś cudem się zachowała, ze względu na zakonserwowanie oraz przelakierowanie w czasach PRL. Auto było przez pierwszego właściciela naprawiane jako tako, co przedstawiają zdjęcia. Nie będę owijać w bawełnę i twierdzić, że jest to „igła jedyny taki zobacz” i „wymaga poprawek blacharsko-lakierniczych”, gdyż Dacia potrzebuje trochę miłości. Auto trzyma sztywność, nic się nie rozłazi, przeglądy przechodziło bez problemu. Blacharsko, jak to w Dacii 1310, występuje korozja w kilku miejscach. Hamulce są słabe, do przejrzenia. W silniku wypadałoby zrobić regulację zaworów. Wnętrze ma potencjał,ze względu na niebieską tapicerkę oraz beżową podsufitkę. Pocą się przeguby wewnętrzne i zewnętrzne.
Powodem sprzedaży jest brak czasu przy projekcie renowacji pojazdu. Pomimo wszystkich wymienionych wad, auto zasługuje na drugą szansę. Nie ma ich już wielu na polskich drogach, a nawet w takim stanie wóz zwraca uwagę. Wierzymy, że znajdzie się pasjonat klasycznej motoryzacji, który przywróci rumuńskiej wersji Renault dawny blask. Cena oczywiście do negocjacji. Proszę jedynie nie proponować „dwa tysiące i zabieram wóz dzisiaj”. Auto do obejrzenia w Poznaniu. Proszę nie kontaktować się poprzez SMS. dacia 1300 1310p Renault R12
Model drugiej generacji z plastikowym frontem i okrągłymi światłami. Wersja podstawowa, ze stalowymi felgami, kołpakami i wiatrakiem chłodnicy na kole pasowym. Chłodnica dostosowana do założenia wentylatora elektrycznego chłodnicy. Auto w czasach swojej świetności zostało przemalowane na niebiesko, tak by pasowało do niebieskiego poszycia foteli. Wraz z zamontowanymi zegarami tego typu oraz kierownicą na wzór Renault 12 TS wygląda naprawdę ciekawie.
W 2021 wymieniono sprzęgło, cewkę zapłonową, aparat z kopułką, świece, przewody WN oraz pompę paliwa. Auto jeździ na oponach letnich rocznik 2021.
W marcu 2024 wymieniono olej, filtr oleju i paliwa wraz z przewodami, pasek klinowy. Przegląd do sierpnia, ubezpieczenie do czerwca. Pojazd odpala bez problemu, nie gaśnie na ssaniu jak i bez niego. Skrzynia biegów działa wręcz wzorowo. Przy całej reszcie, pozwolę przywołać słynne "skręca, jeździ, hamuje".
Tyle tytułem wstępu. Dacii z czasów Ceausescu nie ma już za dużo w Polsce, większość z nich uległa biodegradacji i skończyła na złomie. Ta jakimś cudem się zachowała, ze względu na zakonserwowanie oraz przelakierowanie w czasach PRL. Auto było przez pierwszego właściciela naprawiane jako tako, co przedstawiają zdjęcia. Nie będę owijać w bawełnę i twierdzić, że jest to „igła jedyny taki zobacz” i „wymaga poprawek blacharsko-lakierniczych”, gdyż Dacia potrzebuje trochę miłości. Auto trzyma sztywność, nic się nie rozłazi, przeglądy przechodziło bez problemu. Blacharsko, jak to w Dacii 1310, występuje korozja w kilku miejscach. Hamulce są słabe, do przejrzenia. W silniku wypadałoby zrobić regulację zaworów. Wnętrze ma potencjał,ze względu na niebieską tapicerkę oraz beżową podsufitkę. Pocą się przeguby wewnętrzne i zewnętrzne.
Powodem sprzedaży jest brak czasu przy projekcie renowacji pojazdu. Pomimo wszystkich wymienionych wad, auto zasługuje na drugą szansę. Nie ma ich już wielu na polskich drogach, a nawet w takim stanie wóz zwraca uwagę. Wierzymy, że znajdzie się pasjonat klasycznej motoryzacji, który przywróci rumuńskiej wersji Renault dawny blask. Cena oczywiście do negocjacji. Proszę jedynie nie proponować „dwa tysiące i zabieram wóz dzisiaj”. Auto do obejrzenia w Poznaniu. Proszę nie kontaktować się poprzez SMS. dacia 1300 1310p Renault R12
ID: 917375711
xxx xxx xxx
Dodane 10 maja 2024
Dacia 1310 TX 1985
5 999 zł
Użytkownik
Lokalizacja