Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Elektronika
  3. Sprzęt audio
  4. Sprzęt estradowy
  5. Nagłośnienie
  6. Nagłośnienie - Podlaskie
  7. Nagłośnienie - Łomża
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
Audio physic Avanti 2 century
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Używane

Opis

Legendarne Audio physic Avanti II, Avanti2

Recenzja domowego sprzętu audio
Marzec 2000

Głośniki Audio Physic Avanti Century

przez Granta Samuelsena

Podsumowanie recenzji
Dźwięk „Rozwiązany muzycznie”; „przecinają transjenty jak najlepsze sztućce”, ale mają „naturalnie brzmiące sygnatury barwowe i równomierny rozkład częstotliwości”; „niemal najnowocześniejsza jakość basu we wszystkich obszarach z wyjątkiem zakresu poniżej 30 Hz”.
Cechy Wysokiej jakości przetworniki i elementy zwrotnicy; Obudowa została zaprojektowana tak, aby pomóc w zapewnieniu spójności czasowej i dystrybucji rezonansów.
Używać Zalecana przez firmę Audio Physic strategia bliskiego pola pomaga wydobyć z głośnika to, co najlepsze; szerokie rozmieszczenie z dużym zbieżnością również pomaga.
Wartość Całkowite udoskonalenie uznanego Virgo, które oferuje lepszy dźwięk za wyższą cenę, ale wciąż daleko mu do naprawdę dużych pieniędzy.
Moje pierwsze spotkanie z linią głośników Audio Physic miało miejsce w 1996 roku podczas rutynowej wycieczki do mojego ulubionego salonu audio. Po zwróceniu uwagi na wąską ramę Audio Physic Virgo skomentowałem humorystyczny wygląd takich maleńkich przetworników połączonych z elektroniką wartą 30 000 dolarów. „Pozory mogą mylić” – zażartował mój sprzedawca w klasyczny sposób. Grzecznie potwierdziłam jego komentarz, ale przewróciłam oczami, zastanawiając się, kiedy to się stało, że doznał urazu uszkadzającego słuch. Nie ma mowy, żeby ci mali goście wymyślili basowe riffy wielkości Boeinga, pasujące do kalibru sprzętu przede mną. Do tej pory moja ocena głośników była taka, że jeśli nie udało im się zagrzechotać oknami, obudzić sąsiadów lub dać mi 20, po prostu nie zostali zaproszeni do gry.

Wkrótce zdałem sobie sprawę, że ukradkiem ustawia mnie na krześle demonstracyjnym, aby „doświadczyć odsłuchu”. Ustąpiłem, ale zacisnąłem mocno cyniczny kask, decydując się słuchać tylko na tyle długo, by udobruchać biedaka. Jednak po kilku minutach słuchania moja teoria „większe jest lepsze” zaczęła się rozpadać i ujawniać swoją nieuporządkowaną patologię. Po godzinie kręcenia dyskiem uzależniłem się. Virgos urzekły naturalnym przekazem instrumentalnego brzmienia i barwy. Mieli także niepokojącą zdolność ożywiania mikrodynamicznego cieniowania i treści harmonicznych. Czy może być coś poza makrodynamiczną obwiednią wydajności głośników, co połączyło mnie z muzyką? Nieee. Jednak moje pozytywne doświadczenia z Virgo skłoniły mnie do dalszych badań nad linią Audio Physic. Nigdy nie zostawiam kamienia obojętnie, gdy jestem zaintrygowany produktem i ostatecznie zapewniłem sobie dostęp do odsłuchu pełnej linii głośników Audio Physic – od Step po Medea. Kiedy nauczyłem się SoundStage! zaaranżował recenzję Avanti Century, dopasowanie wydawało się, no cóż, naturalne.

Kapsuła czasu

Model Avanti powstał jako następstwo ogromnego sukcesu Virgo na amerykańskim rynku high-end. Projektant Joachim Gerhard zauważył z zainteresowaniem, że amerykańskie czasopisma klasyfikowały jego model Virgo wraz z głośnikami, których cena detaliczna była dwu- i trzykrotnie wyższa od ceny 5395 dolarów. Rozsądnie założył, że gdyby Virgo były uważane za głośniki klasy referencyjnej, wówczas bardziej dopracowana, „bezkosztowa” wersja projektu mogłaby prawdopodobnie wyznaczyć nowy standard reprodukcji.

Model Avanti Century jest w trzeciej generacji, następcy oryginalnych iteracji Avanti i Mk II. Podobieństwo do Virgo kończy się na smukłej przedniej ściance, czterech przetwornikach i głośnikach niskotonowych skierowanych na bok. Rama Century o wymiarach 44" wys. x 7 1/2" szer. x 16" głęb. daje im niewielką przewagę rozmiarową nad Virgo. Obudowa jest standardowo wykończona fornirem o najdrobniejszym ziarnie, jaki kiedykolwiek widziałem. Jego wzmocniona konstrukcja i zaokrąglona przednia przegroda są przyjemne dla oka i funkcjonalne, ponieważ redukują rezonans obudowy i odbicia przetworników. Przegroda jest nachylona od góry do dołu o siedem stopni, aby zapewnić spójność czasową przetwornika i uniknąć niepotrzebnych elementów zwrotnicy Avanti i głośniki wysokotonowe wychodzą z wewnętrznej obudowy za pomocą elastomerowego materiału odsprzęgającego i są dodatkowo izolowane od wibracji za pomocą dwuwarstwowej przedniej przegrody. Dopełnieniem eleganckiego wyglądu zewnętrznego jest para pięciokierunkowych zacisków audio WBT Firma Physic zdecydowała się zrezygnować z konfiguracji czterokolumnowej, czując, że dodatkowa pojemność po stronie wzmacniacza niweluje zyski uzyskane dzięki zastosowaniu bi-wiringu.

Aluminiowy przetwornik wysokotonowy w Avanti Mk II został zastąpiony w Century tym samym głośnikiem wysokotonowym SEAS z miękką kopułką, jaki zastosowano w modelu Caldera o wartości 20 000 dolarów za parę. Głośnik wysokotonowy ma o całą oktawę niższą częstotliwość w porównaniu do swojego poprzednika i ma szerszy wzór dyspersji, co pozwala na większą elastyczność konfiguracji i pozycji odsłuchowej. Zmiana przetwornika wysokotonowego i towarzysząca jej zmiana zwrotnicy były głównym impulsem do zmiany oznaczenia Mk II na Century.

Przetwornik średniotonowy w Avanti Century został specjalnie zaprojektowany dla modelu Avanti i jest zbudowany z trójwymiarowo obrobionego odlewu magnezu. Jego wydajność tak przekroczyła oczekiwania, że Allen Perkins z Immedia (dystrybutor Audio Physic w USA) w zasadzie uznał, że wymiana przetwornika tonów wysokich była konieczna, aby tony wysokie mogły „dogonić” wysokowydajną średnicę.

Niskie tony przetwarzane są przez parę 6-calowych głośników niskotonowych z papierowymi membranami skierowanymi na bok, w konfiguracji push-push w szczelnej obudowie. Specyfikacje znamionowego zakresu częstotliwości to 32 Hz-27 kHz -3 dB, chociaż mój miernik SPL zmierzył Radio Shack -3 dB przy 30 Hz. Czułość Avanti Century wynosi 88 dB przy impedancji nominalnej 4 omów. Sugerowana przez Immedia idealna wielkość pomieszczenia wynosi od 210 do 460 stóp kwadratowych. Audio Physic zaleca jednak użycie co najmniej 50 watów do napędzania Avanti Centuries Z mojego doświadczenia wynika, że sposób dostarczania watów może być równie ważny jak ich liczba. Aby wydobyć maksimum z każdego głośnika, konieczne jest eksperymentowanie z różnymi rodzajami wzmocnienia

Obudowa wewnętrzna jest podzielona na 26 podsekcji o różnych rozmiarach, aby zminimalizować straty mechaniczne i poprawić dyfuzję wibracji. Wewnętrzne usztywnienie Avanti Century ma unikalny projekt i koncepcję i jest częścią klucza do ich brzmienia. W odróżnieniu od wielu nadmiernie wytłumionych, superusztywnionych konstrukcji stosowanych w high-endowym sprzęcie audio, głośniki Audio Physic są wzmocnione w krytycznych punktach, gdzie wibracje można dostroić z dala od kluczowych elementów przetwornika/zwrotnicy, ale nie można ich całkowicie wytłumić. Gerhard uważa, że nadmierne tłumienie lub nadmierne usztywnienie może stworzyć tyle samo problemów, ile rozwiązuje. Najmniej rezonansowa sekcja w podstawie obudowy zawiera zoptymalizowaną dla P-spice, spójną fazowo zwrotnicę. P-spice oznacza zaawansowany technologicznie program komputerowy używany do maksymalizacji jakości części zwrotnicy, zanim zwrotnica zostanie dostrojona ręcznie i ucho przez Gerharda. Krótkie ścieżki sygnałowe, wysoka jakość części i uproszczone wykonanie definiują wszystkie zwrotnice Audio Physic. Cała paczka waży 100 funtów każda.

Audio Physic i Immedia zalecają stosowanie konfiguracji bliskiego pola również w przypadku głośników Audio Physic i innych modeli zaprojektowanych w pierwszym zamówieniu. Ponieważ na temat tej metody konfiguracji napisano już wiele, ciekawskich odsyłam na stronę Immedia ( www.immediasound.com ), gdzie jest ona szczegółowo wyjaśniona. W następnej sekcji opiszę moją konkretną konfigurację.

System

Mój system domowy pozostawał stosunkowo stabilny przez ostatnie miesiące (z wyjątkiem okablowania). Jak zwykle wszystko zaczyna się od panelu elektrycznego, gdzie prowadzę kabel sieciowy JPS Power AC o grubości 8 do centrum zasilania JPS na ścianie. Stamtąd prowadzę rewelacyjne kable zasilające PowerSnake King Cobra ze ściany do komponentów. Mój pokój odsłuchowy o wymiarach 19'L x 16'S x 8'H został zbudowany od podstaw pod kątem dźwięku z dwuwarstwowej płyty gipsowo-kartonowej, z dodatkowymi usztywnieniami, izolacją i teksturowanym sufitem. Używam narożnych melodii Michael Green Designs wraz z pułapkami DIY w rogach pomieszczeń i w środkowych punktach ścian. Nakładam Sonex oszczędnie za kanapą odsłuchową i w punktach uderzenia echa. Elektroniką pod ręką był mój procesor CD Mark Levinson No.39 i odtwarzacz CD Wadia 830, który wkrótce będzie recenzowany. Moimi referencyjnymi wzmacniaczami były 200-watowe monobloki Essence Electro-Acoustic. Głośniki użyte do porównania z Avanti Centuries to Audio Physic Virgo i Avanti Mk II wraz z ProAc Response 3.8. Ogromne podziękowania dla Bruce'a Jacobsa z Salon One Audio za łaskawe wypożyczenie głośników użytych do porównania w tej recenzji.

Różne akcesoria i kable, które miałem pod ręką, to kable zasilające JPS
ID: 895012190

Skontaktuj się

Darek

Na OLX od maj 2013

Ostatnio online dziś o 13:43

xxx xxx xxx

Dodane 03 maja 2024

Audio physic Avanti 2 century

12 000 zł

do negocjacji

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon